poniedziałek, 30 czerwca 2014

Babeczki kokosowe z migdałową nutą oraz jagodami goji.


Powiem szczerze, że nigdy nie przepadałam za słodyczami, oczywiście dopóki nie zaczęłam ich sama robić. W głowie mam tyle pomysłów, tylko czasu bez przerwy za mało... .

A oto: coś na kształt kokosowej babeczki z migdałową nutą i jagodami goji

Babeczki:
- 200 g wiórek kokosowych,
- pół szklanki orzeszków arachidowych (moczonychw wodzie przez ok. 3 godziny),
- pół szklanki mąki migdałowej,
- pół szklanki płatków migdałowych,
- jeden banan,
- duża garść jagód goji,
- pół tabliczki białej czekolady dobrej jakości,
- 2 łyżki oleju kokosowego,
- skórka otarta z cytryny,
- dżem porzeczkowy lub inny mocno kwaskowy

Polewa:
- dwie czubate łyżki oleju kokosowego,
- 3 łyżki kakao,
- łyżeczka płynnego miodu

Jak ja to zrobiłam: wiórki kokosowe zblędowałam na drobno, podobnie orzeszki arachidowe (orzeszki moczyłam, ponieważ posiadany przeze mnie sprzęt rozdrabniający nie radzi sobie z bardzo twardymi produktami). Oczywiście orzechy odcedziłam z wody i osuszyłam papierowym ręcznikiem. Rozdrobnione produkty wsypałam do dużej miski i dodałam mąkę migdałową, płatki migdałowe, jagody goji oraz skórkę otartą z cytryny i rozgniecionego banana. Wszystko wymieszałam. W rondelku roztopiłam olej kokosowy oraz połowę białej czekolady. Zawartość rondla przelałam do miski i dokładnie całość wymieszałam. Wymieszane składniki wyłożyłam do foremek na muffinki na 3/4 wysokości (zawartość mocno ubiłam). Na wierzchu rozłożyłam po łyżeczce dżemu porzeczkowego. Całą blaszkę włożyłam na ok godzinę do lodówki. Następnie w garnuszku roztopiłam olej kokosowy z kakao i z miodem. Wyjęłam babeczki z lodówki i na każdej wylałam 2 łyżki zrobionej czekolada oraz ozdobiłam kilkoma jagodami. Całość włożyłam do lodówki na całą noc.
Babeczki pięknie się kroją to ważne dla osób dla których taka ilość dobroci na raz jest za duża
Skórka z cytryny, jagody oraz kwaskowy dżem porzeczkowy, cudownie przełamują słodycz wnętrza babeczki.
Z tej ilości masy stworzyłam 11 babeczek. (Przechowywać w lodówce)


Brak komentarzy: