środa, 23 lipca 2014

Kukurydziana baba warzywna.

Tylko zdjęcie i pyszne wspomnienie pozostało po wczorajszym obiedzie. Dlaczego? Ponieważ była kukurydziana baba warzywna!
Niespodziewałam się, że danie będzie takie dobre. Polecam osobą, które lubią i mogą jeść kukurydzę. Pracy niewiele jedynie czas oczekiwania - 60 minut w piekarniku. Danie jest pożywne, smaczne i efektowne. Dobre na ciepło jak i na zimno ;)

Potrzebne składniki:
- 300 g kaszy kukurydzianej,
- 300 ml jogurtu bałkańskiego,
- 3 jaja,
- 4 cebule,
- 1 mała cukinia,
- 150 g sera feta,
- szklanka startego parmezanu,
- duża czerwona papryka,
- 2 marchewki,
- mały korzeń selera,
- oliwki (jeśli ktoś lubi),
- 4 ząbki czosnku,
- 2 łyżeczki sody,
- przyprawy w dużej ilości (pieprz, papryka ostra i słodka, kolendra itd.)
- sól (z umiarem ponieważ i feta i parmezan to słone sery).

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Cebulę  i paprykę kroimy w nie za drobną kostkę. Cebulę należy zeszklić na patelni, następnie dodać paprykę (pilnować, żeby nie zbrązowiały. Marchewkę, seler zetrzeć na grubych oczkach tarki i dodać do cebuli i papryki, chwilę dusić. Surową kaszę mieszamy z sodą i przyprawami, następnie wbijamy jaja i dodajemy jogurt oraz parmezan. Wszystko mieszamy, następnie dodajemy warzywa z patelni, pokrojoną cukinię i czosnek (może być przeciśnięty przez praskę), pokruszoną fetę i oliwki. Całość mieszamy i przekładamy do foremki. Ja użyłam ozdobnej formy silikonowej. Babę wkładamy do piekarnika  60 min. Ja pierwsze 10 min miałam włączony termoobieg potem przestawiłam na grzałkę góra - dół. Baba pięknie się kroi, jest samodzielnym daniem wegetariańskim lub dodatkiem do mięsa. Bardzo polecam. Na pewno na podstawie tego przepisu, będę dalej eksperymentować.


Brak komentarzy: