środa, 30 lipca 2014

Pospolite ciasto z cukinii.

Właśnie rozpoczął się wysyp cukinii. Warzywo przez jednych znienawidzone, przez drugich uwielbiane za uniwersalność. Ja zaliczam się do drugiej grupy. Z cukinii można robić zupy, przystawki, piec ciasta i chleby itd. Ja zrobiłam ciasto, może i jest pospolite ale można je w wyjątkowy sposób serwować ;)
Potrzebne:
- starta duża cukinia,
- starte jabłko,
- ok. 300 g mąki (np: 100 g mąki owsianej, 50 g mąki migdałowej,   100 g skrobii ziemniaczanej, 50 g mąki ryżowej),
- dwie łyżeczki sody,
- 100 g ksylitolu,
- 80 ml oleju rzepakowego,
- 3 jajka,
- dwie czubate łyżki kakao,
- łyżka octu jabłkowego,
- szczypta soli,
- cynamon oraz imbir jeśli ktoś lubi,
- garść posiekanych orzechów włoski (niekoniecznie)

Mąkę należy połączyć z sodą w dużej misce. Jajka zmiksować z ksylitolem na jasną puszystą masę. Do utartych jajek miksując dodajemy olej potem  kakao oraz ewentualne przyprawy. Jajeczną masę łączymy z utartą na drobnych oczkach cukinią (trochę odciśniętą z soku) oraz jabłkiem. Całość przelewamy do miski z mąką i sodą  dodajemy również łyżkę octu jabłkowego. Całość
przelwamy do formy i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na godzinę. Ważne! przed wyjęciem ciasta z piekarnika sprawdzić patyczkiem czy jest w środku dopieczone. Może się zdażyć, że godzina będzie za mało, wtedy dołożyć 10 - 15 minut.

Ja swoje ciasto serwowałam posmarowane konfiturą morelową z łyżką jogurtu greckiego i owocami. Pycha!


Brak komentarzy: