piątek, 4 lipca 2014

Serowe placki z porzeczkami.

Nie jestem fanką słodkich obiadów ale dziś naszła mnie ochota na placki z owocami.
To był dobry pomysł. Przepis prościutki ale warto go zachować i traktować jako " bazę wypadową". Zmieniając owoce lub mąkę otrzymamy całkowicie inne danie. Naprawdę pycha.
Placuszki upiekłam, nie smażyłam i to było to!

Otot przepis:
- 3 jajka (rozdzielić żółtka od białek),
- 3 czubate łyżki mąki kokosowej,
- 250 g białego półtłustego sera (kostka),
- pół szklanki mleka,
- pół szklanki czarnej porzeczki,
- szczypta soli,
- brązowy cukier (do posypania placków)

Jak zrobić? - żółtka, biały ser oraz mleko i sól dokładnie wymieszać w misce. Białka jajek ubić na sztywną pianę. Białka, masę serową oraz owoce czarnej porzeczki delikatnie mieszamy, do momentu aż stworzą jednolitą puszystą całość.
Na blasze wyłożonej pergaminem wykładamy łyżką masę i nadajemy formę placków, które posypujemy brązowym cukrem (kto ile lubi). Ja zrobiłam z tej ilości 9 dużych placków.
Piekarnik nastawiamy na 180 stopni i pieczemy 20 minut (10 min. grzałka góra - dół, kolejne 10 min termoobieg). Po wyjęciu placuszków z piekarnika, chwilę odczekajmy, zanim będziemy je przekładać na talerze.
Placki można podać tylko posypane cukrem ale można podać z jogurtem czy śmietaną.
Polecam i smacznego!




Brak komentarzy: